maanantai 5. syyskuuta 2016

My host family

Sunnutaina matkustin kahdeksan muun vaihtarin kanssa Sarniaan, josta host perheemme tulisivat hakemaan meidät. Olin tosi innoissani, mutta myös huolissani siitä, miten tunnistaisin hostvanhempani. Siitä ei kuitenkaan tullut mitään ongelmaa, koska host-isäni tunnisti minut heti! Thaimaalainen Bem tuli samaan perheeseen muutamaksi päiväksi, koska hänen host perheensä ei ollut vielä valmis ottamaan häntä.

Ensimmäinen asia mitä host-äitini sanoi automatkalla, oli "We are the coolest family you can have" ja oon ihan samaa mieltä. Menimme suoraan leirintäalueelle, missä hostperheeni on viettänyt kesälomaa. Siellä tapasin tosi paljon mukavia ihmisiä (kaikki siellä tunsi toisensa) ja sain jo ensimmäisen kaverin! Hän tulee samaan kouluun kanssani, ja hän näytti minulle muitakin nuoria, jotka käyvät samaa koulua.

Host-perheeseeni kuuluu siis vanhemmat, 17-vuotias Tristan ja 8-vuotias Telsie. He ovat kaikki tosi mukavia ja tulemme toimeen hyvin! Telsie on ihanan energinen ja haluaa koko aika tehdä jotain, kuten pelata lentopalloa tai pesäpalloa tai leikkiä jotain. Host-isäni on aivan mahtava! Hän piti heti minulle "puhuttelun" siitä, että haluaa että elämäni sujuu hyvin täällä ja voi pyytää heiltä mitä tahansa ja että tulen olemaan heidän tyttärensä ikuisesti. Perheeseen kuuluu myös kaksi koiraa. En ole ikinä ollut koiraihminen, mutta Taya ja Tala ovat ihania. En yhtään tiedä mitä rotua he ovat, mutta he ovat pieniä ja iloisia ja seuraavat kaikkialle <3

Tänään aamupäivällä tulimme kotiin. Huoneeni täällä on aivan valtavan kokoinen. Mun huoneessa on leveä sänky, jättisohva ja saan kohta telkkarin. Koko talo on muutenkin valtava ja kaikki on tosi isoa muutenkin, esimerkiksi jääkaappi ja mikro ovat melkein kaksinkertaisia verrattuna suomalaisiin.

Puhuimme host-äitini kanssa säännöistä, ja hän sanoi ettei heidä perheessään ole paljon sääntöjä, tärkeämpää on to have fun. Myöskään kotitöitä ei tarvitse tehdä paljon: mun täytyy ainoastaan auttaa Tristania tiskien kanssa, mutta tietysti autan muutenkin miten vaan voin. Tänään illalla mun host-äiti pyysi mua vahtimaan Telsietä, kun hän ja dad menivät johonkin, eikä Tristan ollut kotona. Leikimme ja pelasimme taas kaikkea mahdollista Telsien kanssa.

Kuulin, että tosi monilla vaihtareilla on ollut ongelmia päästä host-perheisiinsä ja muutaman perhe ei otakkaan vaihtaria, joten kaikilla ei edes ole perhettä vielä. Oon tosi onnellinen ja kiitollinen siitä että mulla on host-perhe, joka on aivan superihana!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti