torstai 29. syyskuuta 2016

Cross Country

Kokeiltuani drama clubia ja todettuani sen ei ihan mun juttu :ksi päätin liittyä koulun cross country teamiin. Maanantaina treenit oli peruttu, joten tiistaina oli ekat treenit ja keskiviikkona ekat kisat! Treenit olivat käytännössä vaan yhdessä reitin läpikäynti ja sen jälkeen lenkin juokseminen omaan tahtiin. Tytöillä matka oli 5km ja pojilla 7km. Keskiviikkona olin aika kuollut tiistain treeneistä (oon lenkkeilly viimeks keväällä) mutta päätin silti osallistua kisaan!

Lähdimme koululta tokan tunnin jälkeen bussilla Sarniaan, jossa kisat järjestettiin. Osallistuvia kouluja oli tosi monta, ja kisassa oli sarjat erikseen eri-ikäisille tytöille ja pojille. Itse olin senior girls sarjassa, ja pärjäsin aika hyvin, varsinkin ottaen huomioon sen että muut ovat treenanneet koulujen alusta lähtien. Juoksureitti oli ihan kuin luontopolku, keskellä luontoa ja maisemat olivat upeat. Juokseminen sen sijaan ei ollut upeaa - olin ihan poikki koko loppuillan. En löytänyt mun nimeä sijoituslistasta, mutta olin nopein meiän koulun senior tytöistä!

Kisat kestivät viiteen asti, ja olimme koululla vasta vähän ennen kuutta. Suurin osa ajasta oli vain odottelua, ensi kerralla otan läksyjä tai jotain muuta tekemistä kisoihin. Monilla kouluilla oli katoksia joukkueilleen, ja joillain valtavia koulujen lippuja. Meillä on seuraavat maastojuoksukisat ensi viikon torstaina, ja kisoja on muutenkin melkein joka viikko (=eli koulua on vaan neljä ja puol päivää viikossa)

Jotenkin tosi hauskaa kun täällä koulut kilpailevat toisiaan vastaan eri lajeissa ja usein. Mun siskollakin on joka viikko 1-2 jalkapallopeliä. Harmi vaan ettei mun koululla oo cheerleadingjoukkuetta...

Tällä viikolla mun kouluun tuli YFU-vaihtarit Erika (Suomi!!) ja Cata (Chile). Oli hauska huomata miten englannin puhumiseen on tottunut ihan täysin: Erikan kanssa suomeksi puhuminen tuntui oudommalta kuin englanniksi puhuminen. Oon kuitenkin tosi iloinen, että Erika ja Cata tulivat mun kouluun, koska he ovat molemmat tosi kivoja ja heidän host-äiti on luvannut mulle, että saan mennä ompelemaan sen ompelukoneella millon vaan haluan <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti