keskiviikko 2. marraskuuta 2016

Halloween

Toissapäivänä oli Halloween joka merkitsi paljon juhlia, pukeutumista halloweenasuihin ja tietenkin trick or treatingia. Koska halloween osui tänä vuonna maanantaille, juhlat järjestettiin edeltävänä viikonloppuna. Perjantaina oli taas PD-day, joten mulla oli pitkä viikonloppu.

Perjantaille osui myös mun pikkusiskon PD-day ja mun host-äidin vapaapäivä. Aamupäivä sujui mukavasti joululeffoja katsellessa (kyllä, mun hostäiti odotti joulua jo ennen halloweenia) ja pullaa leipoessa. Tällä kerralla onnistuin paistamaan pullat polttamalla niitä!

Perjantaina mun tanskalaisen vaihtarikaverin Martan hostäiti järjesti nyyttärit vaihtareille ja meidän perheille. Lähes kaikki oli valmistanut jotain oman maan herkkuja, ja oli tosi kivaa päästä maistelemaan ruokia eri puolilta maailmaa. Perhenyyttäreiden jälkeen oli vuorossa teinibileet. Oli aika hauska huomata, että juhlat järjestettiin ladossa. Tapasin juhlissa paljon uusia ihmisiä ja sain muutaman uuden kaverinkin! Ehkä hauskin tuttavuus oli Saksalais-Kanadalainen Timo, joka näytti niiiiin suomalaiseta vaaleine hiuksineen ja sinisine silmineen. Lopulta selvisi, että hänen isovanhempansa ovat kotoisin Suomesta, ehkä se selittää suomalaisen nimen ja ulkonäön.

Lauantaina oli vuorossa viimeinen halloweenparty, joka oli mun School Boardin järjestämä halloweenjuhla / tilaisuus vaihtareille ja host-perheille. Ohjelmassa oli nyyttärituomisilla herkuttelua, kurpitsojen kaivertamista ja maalaamista, halloweenbingoa ja sosialisointia.

Minä ja Erika School boardin halloween-tapahtumssa / Mun asu oli supermukava koalahaalari


Maanantaina, eli oikeana halloweenpäivänä pukeuduimme kouluun halloweenasuihin, ja lounaalla oli mahdollisuus mennä dramaclubin järjestämään hunted houseen. Muuten koulupäivä sujui ihan normaalin tavoin.

Maanantai-iltana pimeän tultua suuntasimme Tristanin ja Telsien kanssa trick or treating (karkki vai kepponen) -kierrokselle. Se mikä tuli mulle uutena juttuna, oli se ettei trick (kepponen) ollut ollenkaan vaihtoehto. Kiersimme ovelta ovelle keräämässä karkkia ja sipsejä. Tosi vaivatonta verrattuna virpomiseen! Ei tarvinnut tehdä oikeastaan mitään muuta kuin pukeutua, vähän kävellä ja sanoa "trick or treat" ja lopputuloksena mulla oli enemmän karkkia kuin ikinä pääsiäisenä.

Ihmiset täällä on ollut tosi ihmeissään siitä ettei Suomessa niinkään vietetä halloweenia, mutta onhan se sielläkin nykyään yleistymässä! Ehkä muutaman vuoden päästä trick or treating onnistuu myös siellä päin maailmaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti