keskiviikko 7. joulukuuta 2016

BIRTHDAY & WAITING FOR CHRISTMAS

Perjantaina oli mun synttärit, ja oli yksi parhaista päivistä täällä ollessa. Aamulla herätessäni puhelin oli täynnä suomikavereiden ja sukulaisten synttärionnitteluja. Tietenkin oletin että mun synttärit muistetaan, mutta yllätyin silti onnittelujen määrästä! Parasta oli saada Paljon onnea vaan -videotervehdys Kalliosta <3 Koulussa onnitteluja satoi pitkin päivää, ja enkuntunnilla mun luokka lauloi mulle Happy Birthday. Sain opettajalta suklaapatukan ja kaksi poikaa juoksivat Tim Hortonsiin hakemaan Timbitsejä luokalle tarjottavaksi. Hetken päästä pojat palasivat mukanaan 50 timbits laatikko luokalle ja 10 timbitsin laatikko mulle. Sen lisäksi mun kaveri Jenna oli leiponut brownieita luokalle tarjottavaksi.

Koulun jälkeen Erika tuli meille yökylään ja aiottiin leipoa mulle synttärikakku. Mun isä kuitenki sanoi että nyt on tosi huono hetki aiheuttaa sotkua keittiöön joten jätettiin kakun leipominen illaksi. Kuudelta menimme keskustaan katsomaan "Light Celebration"ia, joka oli tapahtuma jossa kaupungin jouluvalot sytytettiin. Tapahtuma oli kokonaan ilmainen sisäänpääsystä tarjottavaan ruokaan. Olimme siellä siis Erikan ja mun pikkusiskon Telsien kanssa, kunnes kaikki muutkin Petrolian vaihtarit saapuivat. Vietimme illan yhdessä Telsien ja vaihtareitten kanssa. Tapahtuman loputtua Tristan tuli hakemaan mut, Erikan ja Telsien kotiin. Kotiin tultuani mun isä pyysi mua sammuttamaan autotallin valot ja "HAPPY BIRTHDAYYYY!!!"

Autotalli oli koristeltu ja pöytä täynnä herkkuja ja kaikki mun vaihtarikaverit oli autotallissa oottamassa mua! Tristan oli järkännyt kaiken salaa ja en ollut arvannut mitään. Hehkutan mun perhettä varmaan joka postauksessa, mut ne on vaan niin loistavia! Ilta oli tosi hauska ja täydellinen lopetus synttäripäivälle.




Lauantai meni koko päivä valmistellessa ja ollessa Sarnian jouluparaatissa. Aamulla menimme auttamaan rekkojen (niinkun rekka ilman sitä laatikkojuttua, mikskä sitä kutsutaan? lava-auto?) koristelussa ja illalla olimme paraatissa mukana. Minä ja Tristan oltiin lelusotilaita, Telsie oli nukke, äiti oli lahjapaketti ja isä oli leijona. Kuvia mulla ei oo yhtään koska niitä ei esiintyjänä oikein pääse ottamaan.

Sunnuntai oli perhepäivä. Koristelimme kuusen sini-hopeiseksi (suomen värit!), kuuntelimme joululauluja ja rakensimme piparitalon. Piparitalon rakentaminen oli valmiin piparitalosetin kasaan liimaaminen ja koristelu - pakko sanoa että tykkään enemmän kun talo rakennetaan ihan itse tehdystä taikinasta lähtien itse. No, maassa maan tavalla ja perheessä perheen tavoilla.

Ylipäätään täällä joulun odotus on jo näkyvissä tosi paljon: pihat on täynnä jouluvaloja ja joulupukkeja ja lumiukkoja ja muita jouluisia juttuja. Lunta ei vielä ole, mutta loppuviikoksi on luvattu pakkasta, jee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti